Tworzenie programu to droga bardziej kręta, niż ta prowadząca do monopolowego z domu w trakcie imprezy i bardziej najeżona pułapkami i zagadkami, niż pamiętna wyprawa Leopolda Blooma po Dublinie. Proces tworzenia najczęściej dzieli się na kilka podprocesów takich jak planowanie…
Kontrolowanie swoich projektów jest kluczowe w pracy programisty. Nierzadko przecież można zapędzić się w kozi róg idąc tropem czegoś, co wygląda jak świetne rozwiązanie, a potem okazuje się błędem czy – w najlepszym wypadku – gorszą alternatywą tego, co planowaliśmy…
Proces pisania aplikacji jest długi i zawiły. Mimo, że użyłam słowa „pisanie”, wiele wspólnego z pisaniem tekstu to nie ma (no, może, jeżeli przeczytamy wiersze z nurtu „poezja konkretna”, odnajdziemy jakieś powiązania). Zmorą dla programistów jest wiele rzeczy, jak błędy…
Programowanie jako takie powstało, naturalnie, razem z komputerami, czyli w okolicach roku tysiąc dziewięćset czterdziestego piątego, kiedy powstał język Assembler – jeden z pierwszych języków niskiego poziomu. Dziewięć lat później, w tysiąc dziewięćset pięćdziesiątym czwartym roku stworzono język Fortan, będący…